23.11.2019 19:16
Сучасна
освіта, світовий та український вимір
Головне, чому варто
вчитись сьогодні?
Відповім концептуально, трьома пунктами:
Критичному аналізу минулого.
Критичному сприйняттю сучасного.
Критичному
баченню майбутнього.
Пам'ятаєте
українські тренди в навчанні?
Починаючи з
90-х і до сьогодення, її величність "більшість" вчилась на
менеджерів,
потім на
юристів, потім на економістів, потім на айтішників і ось тепер на психологів і
психотерапевтів.
Попит
породжує пропозицію, скажете Ви?
І так і ні,
бо рулить навіть не попит, а банальний мейнстрім.
Але, опинившись
в мейнстримі, так звана
"більшість" програє конкуренцію за власний успіх, при чому з самого початку.
Чому,
запитаєте Ви?
Тому, що
"більшість" не є провідником чи провайдером змін, вона є наслідком змін, що відбуваються і саме тому
приречена на посередність і майбутній програш.
Що таке
посередність в сучасному навчанні, запитаєте Ви?
Посередність - це мейнстрім більшості, приреченої на невдачу в конкуренції,
яка сьогодні непомітно для "більшості" стала глобальною, загальносвітовою,
що докотилася до України, принаймні останніми роками.
То чому
сьогодні прагнуть навчатися в найбільш престижних навчальних закладах світу?
Сучасний
університет вже давно не прагне дати "суму знань", це не є критичним.
Критичним є
спосіб пошуку, обробки, перевірки і створення нових знань.
Нові знання походять від нових ідей, нові ідеї об’єднують однодумців,
на основі чого створюються команди, знаходяться необхідні ресурси і це стає проектом, що потребує
певного часу.
Іншим разом розповім про стартапи, та що насправді вони потребують для
успіху.
А поки мені дуже пощастило, що навчаючись в американському Cornell University в 1996 р. і в британському The University of Sheffield в 2001 р., зміг зрозуміти критичну відмінність у порівнянні «західного університету» та «пострадянської
бурси». Саме тому, можу зазначити, що
сьогодні в Україні досі мало «університету» і багато «бурси», і це не про назву закладу, це про те, чого в ньому навчають.
Мій недавній
майстер-клас, що відбувся 18.11.19 саме був презентацією авторського курсу
"Краще рішення". Цікаво, що презентація того, чого я вчу, виявилась незрозумілою для "більшості", яка складалась з викладачів вітчизняних університетів, що знаходились в залі.
І допоки інертна
і посередня «більшість» не розуміє,
що є кращим і вартим навчання, це є шансом для критичної "меншості", яка здатна
творити зміни на краще в сучасному світі, створюючи свій успіх у високо конкурентному майбутньому, що вже чекає за дверима.
www.psychologyua.com
Все записи...